Jeugd Tuinen Vriezenveen

Jouw eigen jeugdtuin

Wil jij graag je eigen stukje grond om zelf groenten en bloemen te planten en te oogsten? Meld je dan aan voor een jeugdtuin! Met de hulp van een aantal vrijwilligers van de moestuinvereniging leer jij je eigen tuintje te verzorgen. Alles wat je verbouwt mag je mee naar huis nemen

Van april tot oktober

Ben jij 9,10,11,12 jaar (groep 6-7-8), dan mag jij een eigen jeugdtuintje verzorgen. Het seizoen begint in de eerst helft van april met het zaaien en stop ongeveer oktober met de laatste oogst. Als de groenten, bloemen en planten helemaal volgroeid zijn, kun je ze meenemen naar huis.

In Vriezenveen heb je de jeugdtuin aan Aadorpweg waar je na schooltijd (op maandag en woensdag van 15.00 tot 16.00 uur) kunt tuinieren. Tuingereedschap is aanwezig en wij zorgen voor evt. de zaden en de plantjes.

Er zal een Facebook pagina bijgehouden worden waar we telkens foto’s op plaatsen. Zodat iedereen kan zien waar we mee bezig zijn en hier kunnen eventueel ook recepten en anderen ideeën neergezet worden.

Lijkt het je wat en mag je van je vader, moeder en/of verzorger meedoen?

Meld je dan snel aan, want vol = vol!

Je kunt je inschrijven tot 14 April 2023.

Contactpersoon Ivonne Stege
Telefoonnummer: 06-10603236.

De eerste uitleg zal met ouder(s)/verzorger zijn, daarna alleen voor het kind.

Wat doe je in de jeugdtuin?

Iedereen heeft een eigen tuin waarin je met behulp van een vrijwilliger tuiniert. Je zaait, poot plantjes, geeft ze water, gaat onkruid wieden enz.

De vrijwilliger overlegt en verteld aan het begin van elk tuin uur wat je moet gaan doen!
En als het even niet lukt zijn ze er natuurlijk ook om jullie te helpen.

Jouw eigen jeugdtuin